T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARAMAN / AYRANCI - Ayrancı Ortaokulu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi

Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme

çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan

sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını

geliştirmesini amaçlamaktadır.

 

 

29-02-2024

 


Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kasım Ayı Raporu

 

Tanıtım ve Duyuru

Dilimizin Zenginlikleri Projesi bakanlık tarafından paylaşılan tanıtım videosu ve uygulama kılavuzu ile birlikte okulumuzdaki öğrencilere tanıtıldı.

 

Okul Yürütme Komisyonu

Okulumuzda projeyi yönetmek adına bir müdür yardımcısı koordinasyonunda Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinden oluşan komisyon oluşturuldu.

 

 Sözlük Tasarım Yarışması

Okulumuz Türkçe öğretmenleri “Sözlük Tasarım Yarışması” düzenledi. Bu yarışmaya tüm sınıflardan öğrenciler katıldı. Öğrenciler, kendi tasarladıkları sözlükleri jüriye sundular. Jüri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda birinci, ikinci ve üçüncü dereceye giren öğrenciler ödüllendirildi. Bu yarışmayla öğrenciler, sözlüklerin nasıl tasarlanabileceği konusunda fikir sahibi oldular. Birinci olan öğrencinin hazırladığı sözlük ilçe milli eğitime yarışma için gönderildi.

Klasik Eser Okuma Pano Çalışması

Okulumuz kütüphanesinde klasik eser okumaları pano çalışması yapıldı. Bu panoda Yunus Emre’nin hayatı, eserleri ve Türk edebiyatındaki yeri hakkında bilgiler yer aldı. Ayrıca Yunus Emre’nin şiirlerinden örnekler de panoda yer aldı. Bu çalışmayla öğrenciler, Yunus Emre’yi daha yakından tanıma fırsatı buldular.

Bilen Oturur Etkinliği

Kasım ayı içinde tüm sınıflarda “Bilen Oturur” etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte, sınıfta belirlenen bir kelimenin anlamı, eş anlamlısı, zıt anlamlısı, kökeni veya cümle içinde kullanımı gibi konularda sorular soruldu. Doğru cevap veren öğrenciler sırayla oturdu. Bu etkinlikle öğrenciler, kelimelerin anlamlarını ve kullanımlarını pekiştirme fırsatı buldular.

Genel Değerlendirme

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Kasım ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.

29-02-202429-02-2024

 

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Raporu

 

Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü

“Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü” öğrencilere paylaşıldı. Sözlükte, Yunus Emre’nin şiirlerinde geçen yaklaşık 10.000 kelimenin anlamı ve kökeni açıklanmaktadır. Öğrenciler, bu sözlük aracılığıyla Yunus Emre’nin şiirlerinde geçen kelimeleri daha iyi anlayabildiler.

 

Afiş Yarışması

“Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü” öğrencilere paylaşıldı. Sözlükte, Yunus Emre’nin şiirlerinde geçen yaklaşık 10.000 kelimenin anlamı ve kökeni açıklanmaktadır. Öğrenciler, bu sözlük aracılığıyla Yunus Emre’nin şiirlerinde geçen kelimeleri daha iyi anlayabildiler.

 

Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi seçildi. Seçilen en iyi cümleler/afişler ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderildi.

 

 Anahtar Kelimelerle Hikâye Anlatma Yarışması

Yarışma şartnamesi oluşturuldu ve öğrencilere yarışmaya dair açıklama yapıldıktan sonra yarışma ortamı hazırlandı. Yarışma oldukça eğlenceli ve bilgilendirici şekilde yapıldı. Sonuçları öğrencilerle paylaşıldı.

Genel Değerlendirme

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.Yunus Emre Sözlüğünden seçilen kelimeleri anlamlı bir şekilde kullanabildi ve yaratıcı afişler oluşturdu. Yarışma sonucunda il genelinden gelen eserler arasından seçilen en iyi cümle ve afiş, projenin internet sitesinde yayınlandı. Anahtar Kelimelerle Hikâye Anlatma Yarışması oldukça verimli şekilde tamamlandı.

 

29-02-2024

DİLİMİZİN ZENGİNLİĞİ PROJESİ ETKİNLİK RAPORU

OCAK AYI RAPORU

 Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında okulumuzda 02/01/2024 – 17/01/2024tarihleri arasında Dede Korkut hikayeleri okuma çalışmaları gerçekleştirilmiştir.

 Anlamını Bul Etkinliği

Okulumuzdaki tüm sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği yapılmıştır. Bu etkinlik kapsamında oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alınmıştır. Her takımdaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü̈ oyuncular birbirlerine karşı yarışıp ilk takımın ilk oyuncusu torbadan bir kelime seçerek, seçtiği kelimeyi diğer oyunculara göstermeden, kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla parantez içinde yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ile dolaylı yoldan anlatarak kendisinden sonra gelen takım arkadaşının bulmasını sağlamaya çalışmıştır.

Hatırlamaca Etkinliği

 Okulumuzdaki tüm sınıflarda belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyen bir aktivite olan “Hatırlamaca” etkinliği yapılmıştır. Bu etkinlikte, numaralandırılmış kelime gruplarındaki kelimeler, bulmacadaki ilgili boşluğa yazılmış, bu şekilde öğrencilerin, kelime ilişkilerini keşfedip yeni sözcükler oluşturmayı öğrenmeleri hedeflenmiştir.

 Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma Etkinliği

 Okul bazında şartname hazırlanmıştır. Şartnameye uygun olarak öğrencilere 3 anahtar kelime verilmiştir. Anahtar kelimelerle en fazla 1 sayfa şeklinde olmak üzere özgün hikaye yazılması istenmiştir.Yazılan hikayeler için son teslim tarihine göre yarışmaya katılan öğrenciler arasında belirlenen kriterlere göre hikaye anlatma yarışması düzenlenmiştir.

*Yarışma sonucu  birinci olan 7-b sınıfından Yüsra OFLAZ isimli öğrenci  ödüllendirilmiştir.

Ayrıca tüm sınıflarda Dede Korkut ve hikayelerini tanıtan pano düzenlenmiştir.

 

 

 29-02-2024

29-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-2024

 

29-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-2024


Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat Ayı Raporu

 

Şubat Ayı Faaliyetleri:

 

DeyimlerveAtasözleri Okumaları:

 

·         Tümsınıflarda"AnlatBakalım"etkinliğigerçekleştirildi.Öğrencilereçeşitlideyimve atasözleri anlatılarak anlamları hakkında bilgi verildi ve örneklerle açıklandı.

·         Tümsınıflarda"DramaileAtasözü/DeyimAnlatma"etkinliğidüzenlendi.Öğrenciler, kendilerine verilen atasözü veya deyimi dramatize ederek ifade ettiler.

·         Tümsınıflarda"Atasözü/DeyimResimleme"etkinliğiyapıldı.Öğrenciler,öğrendikleri atasözleri veya deyimleri resimleyerek anlamlandırdılar.

 

Sergive Değerlendirme:

 Öğrencilerinhazırladığıresimlersergilenmek üzere sınıf panolarına asıldı. Öğrencilerin hazırladığı dramalar sınıflarda sergilendi.

 

Genel Değerlendirme:

 

Şubat ayı boyunca gerçekleştirilen deyimler ve atasözleri okumaları etkinlikleri, öğrencilerin dil bilgisi ve kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırmada etkili olmuştur. Özellikle öğrencilerinetkinliklereaktifkatılımıveortayaçıkardıklarıürünlerinkalitesi,buetkinliklerin başarısını göstermektedir. Deyimler ve atasözleri, dilimizin zenginliğini ve derinliğini yansıtan önemli unsurlardır ve öğrencilerimize bu değerleri tanıtmak ve öğretmek amacıyla yapılan bu etkinliklerin önemi büyüktür.

 

29-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-202429-02-2024

 

29-02-202429-02-202429-02-2024

 

29-02-202429-02-202429-02-202429-02-2024

AYRANCI ORTAOKULU

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ MART AYI RAPORU

 

‘’ MESNEVİ’DEN HİKAYELER ‘’

Mevlana Celaleddin-i Rumi’nin en önemli eserlerinden birisi olan "MESNEVİ" de yer alan hikayeler ile

ü  Kültürel mirasımızı tanıtmak,

ü  Öğrencilerdeki dil becerilerini geliştirmek,

ü  Kelime bilgilerini artırmak ve anlamlarını öğrenmek,

 

ü  Hikaye okuma ve anlatım etkinliğine katkıda bulunmak amaçlanmıştır.


27-03-202427-03-202427-03-202427-03-2024


27-03-202427-03-202427-03-202427-03-2024


27-03-202427-03-202427-03-2024


27-03-202427-03-202427-03-202427-03-2024


27-03-202427-03-202427-03-202427-03-2024


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.02.2024 - Güncelleme: 27.03.2024 16:36 - Görüntülenme: 83
  Beğen | 3  kişi beğendi